Pełnoziarniste cynamonki z jabłkami

Fit desery | Przepisy

czytania.

A Wy jesteście szczęśliwymi posiadaczami drożdży? 😂😍

Drożdże są z wiadomych przyczyn produktem mocno deficytowym w ostatnim czasie. O ile jestem fanką bardzo prostych i szybkich wypieków, to teraz NA FALI DEFICYTU poczułam niepohamowaną chęć na ciasto drożdżowe, wspominając wypieki mojej babci (której obecnie nie mogę odwiedzić 😥). I stało się – powstały cynamonki, które już od dawna chciałam przygotować.

Zmodyfikowana wersja, odchudzona, ale i tak nie należy do tych “najchudszych”. W każdym razie WPISUJE SIĘ W MAKRO 👌

Co zmieniłam na lepsze?
🔸pełnoziarnista mąka dzięki wyzszej zawartości błonnika sprawi, że smakołyk mocniej Cię nasyci i z dużym prawdopodobieństwem kolejną porcję odsuniesz w czasie.
🔸zamiast dodatkowej ilości masła do nadzienia użyłam jabłek, które nadają cynamonkom głębokiego JABŁKOWEGO smaku, a dodatkowo ucinamy ilość tłuszczu!
🔸większość cukru zastąpiłam ksylitolem, aby obniżyć wartość energetyczną i ilość cukru – na zdrowie!

PRZEPIS

Ciasto drożdżowe:
🔸2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
🔸1/4 kostki (50 g) masła
🔸1/2 szklanki (125 ml) mleka
🔸1 opakowanie (7 g) suchych drożdży
🔸2 łyżki cukru
🔸2 łyżki ksylitolu
🔸1 jajko
🔸szczypta soli

Nadzienie:
🔸10g łyżeczka masła
🔸2 łyżki ksylitolu
🔸1 jabłko średniej wielkości
🔸3-4 łyżeczki cynamonu

Na koniec:
🔸1 jajko
🔸1 łyżka płatków migdałów

Mąkę połączyć w misce z suchymi drożdżami, cukrem, ksylitolem i szczyptą soli. Ciągle mieszając dodać jajko, ciepłe mleko, roztopione masło i wyrobić ze składników elastyczne ciasto. Jeśli będzie to konieczne dodaj odrobinę więcej mąki do wyrabiania. Następnie przełożyć wyrobione ciasto do miski, przykryć ściereczką i odstawić na ok. 1 h w ciepłe miejsce, do podwojenia objętości.

W czasie oczekiwania na ciasto drożdżowe przygotować nadzienie. Jabłko obrać ze skórki, pokroić w drobną kostkę i poddusić na patelni. Dokładnie wymieszać masło z duszonym jabłkiem, cynamonem i 2 łyżkami ksylitolu.

Po godzinie, ciasto rozwałkować na prostokąt, równomiernie posmarować przygotowanym nadzieniem, a następnie zwinąć wzdłuż dłuższego boku jak roladę i podzielić na 8 lub 9 równych części, które następnie ułożyć w tortownicy lub innej formie wyłożonej do pieczenia w równych odstępach. Całość przykryć ściereczką i odstawić na kolejne 30 – 40 min. do wyrośnięcia.

Przed pieczeniem, posmarować bułeczki rozmąconym jajkiem i płatkami migdałów.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 20 min., aż bułeczki się zarumienią.
Jedna cynamonka dostarcza:
🔻Energia: 240 kcal
🔻B: 7,9 g
🔻T: 9,1 g
🔻W: 37 g
🔻Błonnik: 3,9 g

Smacznego!

Dietetyk – Ewa Karpęcka

Ewa Karpęcka-Gałka

Dietetyk sportowy i kliniczny, działający w branży od 2015 roku. Doktorantka na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz pełna optymizmu pasjonatka zdrowego stylu życia. Za główny cel we współpracy ze swoimi podopiecznymi przyjmuje stopniową zmianę nawyków żywieniowych. Założycielka firmy Zdrowe Podejście – Dietetyk Ewa Karpęcka – Gałka.

Może Cię zainteresować:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do mnie!

Zgoda Rodo

4 + 9 =